投稿2回目にしてなんと、、、

Hi! This is my second post on this blog,

aaaand guess what,,,

 

Today is my birthday!!!!!!

 

Since it is my birthday today, I was going to write about Canadian style birthday, but as far as I know, I have never heard of that.lol

So I will write my birthday memory in Toronto.

 

July 13th, exactly one year ago, I was living in homestay.

 

Buuut,

 

The homestay was not good because the family gets upset very easily and unfriendly, therefore I decided not to talk with them one week after I had lived there.

 

And a morning on my birthday, I conveyed to my roommate that today is my birthday. The roommate said, ’ Let’s go to a Mexican restaurant’.

 

And we were supposed to be there in the night,,,,

 

I was waiting for her calling in my room, ignoring host family’s calling of the dinner.

 

However, I did not get a response for a long time, I went to a living room. So the family said to me, ‘Other room mates finished the dinner’. I was so surprised.lol

 

After that a trouble was going on. I tried to heat the dinner up with a microwave then, the family said to me ‘you can’t use it because you ignored me’.

 

Stress piled up gradually to me because of their attitude and unfriendly, so we had an argument. lol

 

This is a story of my birthday last year.lol Now it was a splendid experience for me, but I did not have any friends in Toronto, so I was so lonely. Compared to the last time, my birthday in this year will be much better for sure.lol

 

 

どうも!今回このブログ2回目の投稿になるのですが、なんと、、、

 

今日は僕の誕生日です!!!(笑)

 

誕生日ということもあって、カナダの誕生日にかかわることについて書こうと思ったのですが、僕が知る限り、カナダ独特の誕生日パーティーなどは聞いたことがありませんでした。

 

なので、カナダ留学中の誕生日の出来事について話します。

 

ちょうど1年前の今日は、ホームステイに泊まっていました。

 

しかし、、、

 

あまり良いホームステイではありませんでした。。。というのも、ホームステイファミリーがすごく怒りっぽくて、ぼくは滞在2週間目くらいからあまりしゃべらないようにしようと思い始めました。

 

そして、ぼくの誕生日の朝。ルームメイトのメキシコ人の子に、僕が誕生日だということを伝えると、メキシコ料理屋にいこうと誘ってくれました。

 

そしてその夜メキシコ料理屋に行く予定だったのですが、、、

 

部屋でその子が何か連絡をくれるのを、ファミリーの夕食の呼び出しも無視して待っていました。

 

そして、あまりにも何も連絡がないので、リビングに行きファミリーがもうルームメイトはみんな食べ終わったと言っていたのでとても驚きました。(笑)

 

そしてそのあと、トラブルが起こりました。僕が料理を温めようと電子レンジのほうに向かうと、ファミリーが、’呼び出しを無視したからレンジを使うな’と言ってきました。(笑)

 

ぼくも、そのファミリーの態度や怒りっぽさに少しずつ不満が溜まっていたので、言い合いになってしまいました。(笑)

 

これが去年の僕の誕生日です。(笑)今となってはいい経験ですが、当時は、トロントで友達もできず、なかなかさみしい時期だったので、つらかったです。今年は去年に比べるとだいぶ良い誕生日になると思います。(笑)