ご挨拶!!はじめまして!

はじめまして!ドラゴンです。

 

このブログでは、英語に関する話題を中心にいろいろ発信していきます!

 

また、日本語と英語両方で文章を作成していくので、リーディングの練習がてら英語の文章も読んでみてください!!

 

では、第1回目の投稿ということもあって、簡単な僕の自己紹介をしたいと思います。

 

僕は、大阪在住の23歳です。小学校のころから英語には興味があったのですが、まだ小学生だったにもかかわらず、英語を始めるには遅すぎると思い、大学3回生まで特に何も勉強しませんでした。(笑)

 

しかし、3回生の後期、周りの友達が就活ムード一色になってきて、僕もどうしようかと考えなければならなくなったとき、今英語を勉強しないと本当に手遅れになると感じ、就活をせず、4回生の1年間英語を真剣に勉強し始め、卒業後カナダのトロントへ1年間留学し、約1か月前日本へ帰ってきました。

 

なので今は、無職で、英語を使える職場を求めて仕事探し中です。(笑)

 

まぁざっとこれが僕の自己紹介です。(笑)できるだけ毎日投稿する予定なので、是非よんでみてください!

 

Nice to meet you, I'm Dragon!!

 

In this blog, I send many kinds of topics regarding English!!

 

Also, I will write both in English and Japanese, so please read the English sentence as a practice.

 

So, since this is the first post on this blog, I would like to introduce myself briefly.

 

I am 23 years old guy living in Osaka. Since I was in an elementary school, English has interested me. However, I thought, it is too late to learn English. So, I did not study English at all until I was a 3rd year student in my University.

 

When it was a 2nd semester as I was a 3rd year student, I needed to job hunting, but I felt that I did not study English, I would not have time to study after I get a job. Therefore, I started learning English when I was a senior student instead of job hunting, and i went to Toronto for one year as a studying abroad student. And then, one month ago, I came back to Japan.

 

So, I am a parson without any jobs, and looking for that.lol

 

Well, this is about me. I will post something every day, so please read it and enjoy!!